Šta je virman


Uplatnica za bezgotovinsko plaćanje se zove virman. Kad firma plaća račun drugoj firmi preko banke, ne gotovinski. Kažemo: virmansko plaćanje. Virman je dvodelna ili trodelna uplatnica na kojoj sa leve strane stoji ime firme koja plaća (vaše firme), u produžetku desno je broj računa kod banke vaše firme.

U drugom redu, levo je ime firme kojoj plaćate i desno broj njihovog računa. Postoji još odeljak za upisivanje svrhe uplate levo, i desno poziv na broj (dodatni broj koji se odnosi na konkretan račun).

Virman je vrlo sličan običnoj uplatnici kojom građanin plaća na račun neke firme (pravnog lica).

Virman nije više dokument, ne overava se u banci da ostane jedan primerak uplatiocu, mada može i to, ali se ne praktikuje. Dokument je izvod koji se dobija na kraju radnog dana ili naknadno sutradan na kome su naznačene sve uplate u toku tog radnog dana.

14 коментара:

  1. Mnogo se trudis da objasnis nesto sto vecina ljudi zna. Zasto mislis da je ovo sve potrebno?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. @Nikola
      Zašto? Sam sebi si dao odgovor kada si rekao "nešto što većina ljudi zna". S druge strane se ne bih nikako složio sa tobom, to je daleko i od 50% ljudi, a ne "većina". A po tvom stavu bih rekao da si ti jedan veliki stručnjak koji se razume u sve i sva. Danas "većina" dece u osnovnoj školi koriste internet i google svakodnevno, i možda je jedna Andjela iz 5 razreda negde čula reč virman, ukucala u pretraživač i... voila! :)

      Избриши
    2. sva sreca ti popi svu pamet ovog sveta..
      lepo je sto ima ljudi poput srdjana koji zele i drugima da prenesu svoje znanje

      Избриши
    3. divnooooo :) ja nisam znala! Hvala!

      Избриши
  2. Znao sam i ja sve ovo ali nisam znao da je to "VIRMAN"

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala.
    Dobro je da si to napisao, sigurno to ne znaju svi.

    ОдговориИзбриши
  4. Po struci sam elektroinženjer, radim na poziciji programera, ali je priroda posla takva da moram da se edukujem i iz oblasti ekonomije, računovodstva i još svačega :). Čuo sam 100 puta reč "virman", ali nikad nisam bio siguran šta je to, tj. kakvo je to virmansko plaćanje. Odem na Google, pitam ga lepo i on mi izbaci ovo. Hvala :)

    A što se tiče onog malicioznog komentara "što se trudiš da objasniš", to bih preveo kao "ja sam gulio dupe 4 godine da ovo naučim i dobijem diplomu, a ti ćeš na svom blogu da besplatno deliš to znanje, buhuhu, nepravda". Ignoriši :)

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala na obja[njenju...korisno je :-)

    ОдговориИзбриши
  6. evo ja imam 29 god, i nisam znala sta je, pa me interesovalo... sad znam hvala

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala! Itekako je korisno! Ne obazirite se na zajedljiv komentar...

    ОдговориИзбриши
  8. U svakom slucaju korisno,lijepo objasnjeno,svaka cast

    ОдговориИзбриши
  9. Svaka čast da se neko ovim bavi! Student sam 4. godine pravnog fakulteta, takodje čuo milion puta reč "virman" i iako kroz poslovno pravo imam to spomenuto u gomili oblasti, nigde nije naznačeno ni u najosnovnijem šta je taj famozni "virman". A onda nadješ ovo, pa POMISLIŠ da je uplatnica i virman isto! Te na kraju otvoriš sliku i vidiš u čemu je razlika, zapitaš se, zaključiš, shvatiš i naučiš. SJAJNO. Ne postoji glupo pitanje. Ali zato glupih komentara postoji na tone. Nikola je tačno lik koji eventualno kroz prirodu svogm posla gleda virmanski nalog svaki dan, a pritom ne daj bože da ga pitaš bilo šta drugo što nije iz njegove oblasti...
    SVAKA ČAST još jednom što je neko svestan neophodnosti objašnjenja ovakvih svakodnevnih pojmova. Samo napred!

    ОдговориИзбриши
  10. Mene ovo zanima zato sto sam turistički aranžman platila u banci opštom uplatnicom,a agencija mi je poslala ugovor u kome stoji da je plaćeno virmanom.Zanima me zbog čega je ovo urađeno i da li su dužni da mi pošalju fiskalni račun?

    ОдговориИзбриши